A borisszák nagyobb eséllyel élik túl a gutaütést?
A vörösbor fogyasztása szélütés esetén mérsékli az agyi károsodás mértékét - legalábbis erre a következtetésre jutottak az amerikai Johns Hopkins Orvostudományi Egyetem kutatói egereken végzett kísérletek nyomán.
A piros szőlő legfontosabb hatóanyaga, amely a borban is benne van, csökkenti szélütés esetén az agyi károsodás mértékét. A sokak számára reményt keltő vizsgálat eredményeit a Journal of Experimental Neurology közölte.
A vörösborban egész sor bioaktív anyag található, amelyek közül az utóbbi években a rezveratrol lett a legismertebb. Vizsgálatok igazolták, hogy ez a polifenol mind a rosszindulatú daganatok előfordulását, mind a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát jelentősen csökkenti.
A teljes cikk itt olvasható:
http://nol.hu/gazdasag/elelmiszer/a_borisszak_nagyobb_esellyel_elik_tul_a_gutautest_
Legtöbbet olvasott
- Pályázati felhívás - „Újfehértói Fürtösmeggy és Zsindelyes Fesztivál 2010. szeptember”
- Mór Borkirálynője lett Magyarország Borkirálynője 2010-ben
- Berecz Stéphanie az év bortermelője Tokaj-hegyalján 2010-ben
- Etyeki pincefesztivál 2010
- Bioborok a csúcson
- Magyarország Borkirálynője 2010.
- Változtak a szőlőkivágási támogatás szabályai
- Legdrágább borospincék
- Budai Gourmet Bor és Jazz Napok - Nyerjen jegyet a rendezvényre!
- Jubileumi X. Pannon Bormustra

